Realistischere verbruikswaarden voor meer transparantie.
De WLTP.
De WLTP.
De belangrijkste vernieuwingen
WLTP – de nieuwe methode voor verbruiks- en uitlaatgastesten.
Vanaf 1 september 2017 wordt met de WLTP een nieuwe methode voor verbruiks- en uitlaatgastesten ingevoerd, die testresultaten zou moeten opleveren die het werkelijke voertuiggebruik dichter benaderen dan de huidige NEDC. Op basis van de nieuwe cyclus zullen de gemeten waarden in de regel hoger uitvallen.De WLTP levert exactere waarden op.
Klanten profiteren van de WLTP, omdat hij een realistischere vergelijkingsmaatstaf voor de verbruiks- en emissiewaarden van verschillende voertuigmodellen biedt.
Aangezien in de WLTP rekening wordt gehouden met de individuele uitrusting van voertuigen, zijn de waarden exacter dan in de NEDC en bijna specifiek per voertuig. Daardoor zullen de WLTP-verbruikswaarden in de meeste gevallen hoger, maar realistischer uitvallen. Het dagelijks verbruik verandert niet. De constructeur- en module-overstijgende vergelijkbaarheid blijft bestaan. Mercedes-Benz is voorstander van deze nieuwe labotest (WLTP) en metingen op de weg (RDE).